רהוט משרדי וחדרי ישיבות

חדר הישיבות בחלל משרדי עכשווי יכולים להיות באזורי התכנסות א-פורמליים. במקום חדרי הישיבות הפורמליים בחדרים המסורתיים ניתן לתכנן מרחבים שונים ומגוונים בהם ניתן להיפגש, לעלות רעיונות בשיחה חופשית או במצגות ולהגיע לשיתוף ידע באווירה יצירתית. כל חלל מייצר סיעור מוחות שונה ודו שיח מגוון.  סטודיו T+ R מתכנן בשיתוף הלקוח את אופי וצורת הריהוט כך שיתמוך באוירה המבוקשת ועפי צורת המפגש הרצוייה לארגון.  

my-things-home-styling-design-15

כך למשל בחלל רב תכליתי ניתן להיפגש לסיעור מוחות על פופים, כריות, או על הבר בקפיטריה. מסביב לשולחן פינק-פונג או ביליארד באזור ה-FUN ROOM , או להשתרע על הספה במרפסת או בפטיו. המטרה היא להשיג אוירה פתוחה שמעודדת יצירתיות ומקוריות, ומחברת בין העובדים באזורי מפגש אלו. בעזרת שילוב נכון חללים יצירתיים משותפים למפגש נוצרת במשרד אוירה טובה של פרודוקטיביות, שיתוף, החלפת רעיונות וחוויה. תקשורת פתוחה בין העובדים היא בסיס נכון לגידול וצמיחה ולהתפתחות חיובית בחברה.

my-things-home-styling-design-12

מאחר וצורת העבודה שלנו משתנה מיום ליום, עיצוב פנים במשרדים ומקומות עבודה צריך להיות בעל גמישות עיצובית מובנית. המשרדים המעוצבים צריכים למלא את הצרכים שלנו כיום אך גם להישאר עדכניים בעתיד. על אף שטבע העבודה משתנה כבר שנים, קצב השינוי הולך ומתחדד בשנים האחרונות. האתגר העומד בפני העסקים וחברות הוא לנהל את השינוי הזה, ולספק חלל המסוגל להתגמש ולהשתנות עבור העובדים, תוך כדי שמירה על בקרת עלויות. ניהול נכון של השינוי הוא דבר טוב, הוא מפתח לצמיחה ולפריחה כלכלית של הארגון. שינוי המנוהל לא כהלכה עשויי לפגוע בארגון ואף למוטט אותו. שינויים ארגוניים יכולים להיווצר כתוצאה ממגוון סיבות – לדוגמא: כתוצאה ממיזוג בין חברות, שילוב טכנולוגיה חדשה בתהליך העבודה, או צורך לשינויי שנובע משינוי בשוק הדורש מהארגון להסתגל למצב הקיים. בליבו של השינוי מצויים העובדים ותהליכי העבודה כפי שניתן לצפות, אך גם רהיטים מתאימים את עצמם היות והם כלי עזר חשוב בשינויי הארגוני. יש לא מעט שאלות שמעלים מולנו הלקוחות בנוגע למרחב העבודה העכשווי, ובהקשר לעיצוב המשרד העכשווי. הצורך של מנכ"לים והנהלות של חברות מתקדמות כגון חב' הייטק, אינטרנט, אירגוני ענק מצליחים, או חברות צעירות חדשות, וסטארט-אפים – הוא לחסוך בהוצאות הקבועות והכבדות מבלי לפגוע בעיצוב המושקע. סוגיות עולות בהקשר זה לגבי הזהות של הארגון המודרני ואיך לעצב סביבות עבודה חדשות ומתקדמות.

webpalsnew04

הפתרון שאנו מעלות לכל השאלות טמון באופיו של המשרד העכשווי, שעונה על הקריטריונים של זהותו החדשה. הארגון המודרני – קיבל תצורה חדשה, לצד ההתקדמות הטכנולוגית. תהליכים חדשים של ארגונים מודרניים דוגלים בשקיפות במידע וקצב העברת המידע. חלל סביבת העבודה הפך את המשרד לזירה ציבורית של סחר במידע. בעקבות כך עולות שאלות רבות לגבי זהותו החדשה של המשרד: נושאים כמו טשטוש הגבול בין הפרטי לציבורי – מהו המרחב הפרטי של האדם במשרד ואיפה הוא מתקיים. יחד עם זאת נוצרו כמה וכמה אופציות להגדרת המושג "סביבת העבודה שלי". למשל כיסא נדנדה, או ספה נוחה, מחשב על הברכיים וחיבור לרשת – נחשב למקום עבודה ראוי? השקיפות במידע, הזרימה שלו, חייב את הארגון המודרני לסגל את התכונות שמאפיינות זרימת מידע שכזאת. הארגונים כיום חייבים גם להפוך לשקופים כך שעובדי הידע חייבים לעבוד ב-Networking מובנה ולשתף במידע כל הזמן. עבודת צוות זה לא רק סיסמא, מטרתה השגת מטרות משמעותיות לארגון.

cropped-webpals_012.jpg

במשרד העכשווי המחיצות מוסרות; חלק גדול מהחדרים בוטלו – כדי לחסוך עלויות בבניה, במיזוג ובמערכות המיזוג, כמובן בארנונה וכמות המטרים המושכרים. יש חללים בהן מחיצות זכוכית מחליפות את הקירות בחלל ה Open space . בסביבות עבודה מתאימות המחיצות מפנות את מקומן לטובת ישיבה בחלל אחד משותף פתוח, על שולחן אחד ארוך שמחולק לעמדות עבודה וניקרא – Bench. המבנה הפתוח מאפשר לחלל להיות גמיש ללא מגבלות, משתנה לפי צרכים, וכן מעניק אופציות מרובות לסביבות עבודה לא פורמליות. מקומו הפרטי של העובד הצטמצם מבחינת המטרים אך החלל "מחזיר טובה" במרחב העבודה הפתוח שהתפנה. בתכנון ועיצוב חללי עבודה חדשים אלו נפתח כמה אזורי מחייה, ולכל אחד מהם תהיה זהות שונה: יהיו אזורים שמיועדים לשקט, פרטיות והם מוגדרים "המקום שלי"–"Me Places" . מדובר בחללים קטנים ואינטימיים, חשוב שיהיו בעלי בידוד אקוסטי. לצד הפינות האישיות נעצב בחלל אזורי פנאי, לקיום כל מני פעילות א-פורמלית של הארגון. אזורים אלו הם "המקום שלנו" ומכונים "We places". על מנת לתמוך בעיצוב סביבות עבודה בעלות מבנה חלל פתוח, נבחר בפרטי רהוט ומוצרים נלווים שיתמכו בחלל הפתוח; החל מאביזרי עבודה כגון זרוע למסך המוניטור- שחוסכת במקום בעמדת העבודה והיא גם מאד נוחה מבחינת ארגונומיה, המשך בארגזי מגירות המחופים מעל במשטח ישיבה או כרית אירוח, וסמוכים ל Bench, וזה ממשיך גם בתכנון נכון של התאורה האישית, ובחירת גופי תאורה מתאימים נילווים, ו"מחיצות נמוכות שנראות כגשרים, ומהוות יח' אחסון Technical Wall שעובר בהן חשמל והן מהוות פתרון חציצה אסתטי ופונקציונלי בחלל הפתוח

webpals_014
עיצוב משרדים לוובפלס, רמת החיל

עבור חברות ועסקים, המתמודדים עם שינויים כמו מיזוג חברות או הכנסה של טכנולוגיות ושיטות עבודה חדשות, נדרשות התאמות ארגוניות על מנת לשמור על סביבת עבודה יעילה, כלכלית ונוחה עבור העובדים. בחירה נכונה ומושכלת של ריהוט משרדי יכולה לסייע לארגון ולעובדים להתמודד עם תהליכי השינוי, תוך יצירת סביבת עבודה פורה ויעילה. הנושאים עליהם נשיג את הדגש בעיצוב משרדים ע"פ T+Rstudio  :

taykey_015

חלל שימושי – שינוי בדרכי העבודה קשור ישירות לשינויים בסביבת העבודה. במקרה של שילוב דרכי עבודה חדשות בחברה, ארגון מחדש של מחלקות הארגון או תוספת של שירותים ומוצרים חדשים, ריהוט יכול לשמש ככלי הפרדה בין אזורים שונים ופונקציות נפרדות וכן לרמוז לעובדים כיצד יש להתשתמש בחלל. הריהוט אמור לתמוך בדרכי העבודה הדרושות ולאפשר תנאי עבודה נוחים עבור פעולות שונות, למשל חלל פתוח עם ריהוט רחב המאפשר עבודה משותפת או פינות עבודה קטנות בסגנון בית קפה או סלון ביתי ליצירת סביבת עבודה שקטה ואינטימית.

התאמה טכנולוגית – השינויים הטכנולוגיים משפיעים על האופן ועל המיקום בהם אנו עובדים. הטכנולוגיה, המאפשרת גמישות בעבודה, מובילה להעדפה של חללי עבודה גמישים, המתרחקים מהתכנון הקלאסי של שולחן עבודה קבוע לכל עובד, לטובת חללים בלתי פורמליים המאפשרים תנועה ושינוי. בנוסף, כיום ניתן למצוא פתרונות טכנולוגיים מגוונים המשולבים באופן אינטגרלי בריהוט, המאפשרים גמישות בארגון סביבת העבודה, התאמה מלאה לשינויים הדרושים והתוצאה היא אסתטית וחסכונית.

שנויים מספריים – מספר העובדים בארגון יכול לגדול או לקטון באופן משמעותי בפרקי זמן קצרים. תכנון עמדות עבודה חסכוניות, פתרונות אחסון וחלוקה נכונה של החלל הנתון יכולים לעזור בהתאמת החלל הקיים למספר אנשים גדול יותר או לחילופין למצוא שימושים חדשים לחללים שהתפנו.

דינמיקה קבוצתית – במקרה של מיזוג חברות או שילוב צוות חדש בארגון, תכנון חללים בלתי פורמליים, המאפשרים מספר שימושים בו-זמנית, יכולים לסייע בשינוי ולעודד דינמיקה חברתית בין העובדים, כמו חללים פתוחים המאפשרים שיח ושיתוף ושילוב ריהוט א-פורמלי ביתי.

ערכי הארגון – שינויים ארגוניים כוללים גם שילוב ערכים תרבותיים, אותם ניתן לייצג באמצעות בחירת הריהוט. למשל אם הארגון מעודד חשיבה ירוקה ואקולוגית, ניתן לבחור בריהוט שמיוצר באופן מקומי ומחומרים ממוחזרים, או במקרה שהארגון מעודד עבודת צוות ושיתוף ניתן לשלב בתכנון מספר אזורים א-פורמליים כמו פינות ישיבה וקפיטריה.

 לתמונות משרדים מעוצבים   T+Rstudio טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s