עיצוב פנים של סביבת העבודה

עיצוב פנים של סביבת העבודה בעסק הוא שלב בלתי ניפרד, והכרחי בהתפתחות העסקית של הארגון. חברי הנהלה ומנכלים מבינים זאת היטב. לדבריהם עובדים מייחסים לסגנון סביבת העבודה חשיבות מכרעת בהחלטה האם להצטרף לארגון. עוד עולה מהמחקר כי גם אחרי שהעובד מגויס לארגון יש לסביבה השפעה רבה על מידת הנאמנות שלו, על שביעות הרצון ומידת ההשקעה שלו לאורך זמן בארגון. סביבה מעוצבת בסגנון מוגדר, עם אמירה, ובאווירה מושקעת וייחודית יוצרת תחושת השתייכות ומחזקת את נאמנות העובדים.

הנהלות פונות למעצבי פנים ומומחים למיתוג סביבות עבודה בבקשה לעצב מחדש, או אפילו רק לרענן ולחדש את סביבת העבודה, במטרה לחזק את הקשר בין עיצוב פני המשרד ומשיכת כוח עבודה מקצועי יותר, יצירתי ואיכותי, ועובדים מוכשרים ונחשקים עבור הארגון.

מי שהתחיל את העניין הזה לא היה google שזוקף את הצלחתו בין השאר לעיצוב הפנים של משרדי החברה. הרבה קודם לכן מי ששמו את הדגש על מיצוב סביבת העבודה וניראות העסק היו משרדי פרסום, סוכנויות יח"צ, שחקנים ודוגמנים, לשמחתי הגדולה זכיתי לעבוד עם הנהלות של מותגים מובילים ונחשקים כמו קוקה-קולה, נייק, נסטלה, משרדי פרסום מובילים או מלונות יוקרה כמו הילטון, היות ומדובר בחברות שחוקקות על דגלן מסרים של מודעות לתרבות וסגנון חיים.

עיצוב פנים ברמה הוא כמו חמצן או לחילופין חנקן בשלב הצמיחה וההתבססות של הארגון ועתידו. לעיצוב המשרד יש משמעות גדולה והוא לא פעם מהווה יעד חשוב בתוכנית השנתית של ההנהלה. ארגונים מחשיבים כיום את הנושא של עיצוב המשרד כיעד אסטרטגי, ואחד מהיעדים בתוכנית העבודה של החברה. לצד הגדרת יעדים שיווקיים, צפי הוצאות והכנסות, יוגדר יעד של מיצוב סביבת העסק כתשתית חשובה לפעילות החברה ולהצלחת העסק.

בבנייה והגדרת הקונספט העיצובי לעסק, T+Rstudio ישב עם הלקוח ונגדיר ביחד עם נציגות ההנהלה כמה הגדרות מהותיות לתכנון סביבת העבודה בעסק:

מה הסביבה הנכונה לעסק או לארגון, פנימה והחוצה. מהו הלוקשיין המתאים, איך הוא מתוכנן פנימה והחוצה. ביחד עם הלקוח נגדיר את מערכת הקשרים בין המחלקות ובתוך כל צוות.
נגדיר את טיב ואופי העובדים, מי הלקוחות ונאפיין את האורחים הבאים לעסק. למעשה נגדיר ביחד את מגוון קהלי המטרה שישתמשו בסביבת העבודה המעוצבת. בנוסף לכל אלו נגדיר מראש מהו התקציב שלרשותנו בבואנו לעצב את סביבת העבודה. אחד הדברים שנלמד יהיה למשל לאן הארגון הולך ועד כמה המשרד המעוצב צריך להיות "גמיש" ולענות גם לדרישות בעתיד ובהסתכלות קדימה. מה העסק או המשרד צריך לשדר לעובדים שלו ולאורחים או ללקוחות המגיעים אליו.
לפעמים זה מכריח את הלקוח להגדיר לעצמו מחדש מהם ערכי הארגון, ה"אני מאמין" של העסק שמן הסתם יתבטא בדקורציה בפרט ובתכנון העסק העיצוב בכלל.

לאור התשובות הללו, נבחר סגנון עיצובי הולם, נבצע תכנון של חלוקת חלל ונתייחס לתרבות הארגונית במבנה. לדברים יש גם השפעה על הבחירות בגוונים, מסרים חומרים אופי רהוט ותאורה. נדגיש את נושא המיתוג וגווני הלוגו. נתקשר את המסרים באופן יצירתי על הקירות, נבחר את המשפטים בעלי המשמעות המתאימה למותג ולחברה. לעיתים נציג את מוצרי החברה כדי לייצר חוויה לאורחים מבקרים וגאוות יחידה לעובדים. הכל במטרה לחזק את המותג והעסק, לסייע למשוך ולשמר כח אדם איכותי, שגם יתרום וישקיע מזמנו וממרצו בחזרה לארגון
לתמונות משרדים מעוצבים אפשר לבקר באתר: T+R studio.co.il
בבעלות טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s