עצוב משרדים מצליחים

עיצוב פנים של סביבת העבודה בעסק הוא שלב בלתי ניפרד, והכרחי בהתפתחות העסקית של הארגון. חברי הנהלה ומנכלים מבינים זאת היטב. לדבריהם עובדים מייחסים לסגנון סביבת העבודה חשיבות מכרעת בהחלטה האם להצטרף לארגון. עוד עולה מהמחקר כי גם אחרי שהעובד מגויס לארגון יש לסביבה השפעה רבה על מידת הנאמנות שלו, על שביעות הרצון ומידת ההשקעה שלו לאורך זמן בארגון. סביבה מעוצבת בסגנון עם אמירה, ובאווירה מושקעת וייחודית יוצרת תחושת השתייכות ומחזקת את נאמנות העובדים.

webpals_011

הנהלות פונות למעצבי פנים ומומחים למיתוג סביבות עבודה בבקשה לעצב מחדש, או אפילו רק לרענן ולחדש את סביבת העבודה, במטרה לחזק את הקשר בין עיצוב פני המשרד ומשיכת כוח עבודה מקצועי יותר, יצירתי ואיכותי, ועובדים מוכשרים ונחשקים עבור הארגון.

מי שהתחיל את העניין הזה לא היה GOOGLE שזוקף את הצלחתו בין השאר לעיצוב הפנים של משרדי החברה. הרבה קודם לכן מי ששמו את הדגש על מיצוב סביבת העבודה וניראות העסק היו משרדי פרסום, סוכנויות יח"צ, שחקנים ודוגמנים, הנהלות של מותגים מובילים ונחשקים כמו קוקה-קולה, נייק, נסטלה, או הילטון, היות ומדובר בחברות שחוקקות על דגלן מסרים של מודעות לתרבות וסגנון חיים.

taykey_017

עיצוב פנים ברמה הוא כמו חמצן או לחילופין חנקן בשלב הצמיחה וההתבססות של הארגון ועתידו. לעיצוב המשרד יש משמעות גדולה והוא לא פעם מהווה יעד חשוב בתוכנית השנתית של ההנהלה. ארגונים מחשיבים כיום את הנושא של עיצוב המשרד כיעד אסטרטגי, ואחד מהיעדים בתוכנית העבודה של החברה. לצד הגדרת יעדים שיווקיים, צפי הוצאות והכנסות, יוגדר יעד של מיצוב סביבת העסק כתשתית חשובה לפעילות החברה ולהצלחת העסק.

בבנייה והגדרת הקונספט העיצובי לעסק, נשב ונגדיר ביחד עם נציגות ההנהלה כמה הגדרות מהותיות לתכנון סביבת העבודה בעסק:

מה הסביבה הנכונה לעסק או לארגון, פנימה והחוצה. מהו הלוקשיין המתאים, איך הוא מתוכנן פנימה והחוצה.

נגדיר ביחד עם לקוחותינו את מערכת הקשרים בין המחלקות ובתוך כל צוות.

taykey_013

נגדיר את טיב ואופי העובדים, מי הלקוחות ונאפיין את האורחים הבאים לעסק. למעשה נגדיר ביחד את מגוון קהלי המטרה שישתמשו בסביבת העבודה המעוצבת

בנוסף לכל אלו נגדיר מראש מהו התקציב שלרשותנו בבואנו לעצב את סביבת העבודה

לאן הארגון הולך ועד כמה המשרד המעוצב "גמיש" ויענה גם לדרישות בעתיד ועם ההסתכלות קדימה. מה העסק או המשרד צריך לשדר לעובדים שלו ולאורחים או ללקוחות המגיעים אליו.

מהם ערכי הארגון, ה"אני מאמין" של העסק שמן הסתם יתבטא בדקורציה בפרט ובתכנון העסק העיצוב בכלל.

webpals_013

לאור התשובות הללו, נבחר סגנון עיצובי הולם, נבצע תכנון של חלוקת חלל ונתייחס לתרבות הארגונית במבנה. לדברים יש גם השפעה על הבחירות בגוונים, מסרים חומרים אופי רהוט ותאורה. נדגיש את נושא המיתוג וגווני הלוגו. נתקשר את המסרים באופן יצירתי על הקירות, נבחר את המשפטים בעלי המשמעות המתאימה למותג ולחברה. לעיתים נציג את מוצרי החברה כדי לייצר חוויה לאורחים מבקרים וגאוות יחידה לעובדים. הכל במטרה לחזק את המותג והעסק, לסייע למשוך ולשמר כח אדם איכותי, שגם יתרום וישקיע מזמנו וממרצו בחזרה לארגון

לתמונות משרדים מעוצבים נוספים T+R studio טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב

כתיבת תגובה