תכנון ועיצוב משרדי וובפלס במטרה להשיג מעורבות וחיבור של העובדים לסביבת העבודה, הוליד גם דרוג בין 10 המשרדים המעוצבים ונחשקים ביותר בישראל!

%d7%90%d7%a0%d7%a9%d7%99%d7%9dכשהפניה אל עובדים כישרוניים והניסיון לשמור על נאמנותם למקום העבודה, נהייה אחד הנושאים החמים בתעשייה, ועיסוק של לא מעט מקומות עבודה כיום, הצלחנו לציין ולהגדיר לעצמנו את 5 הפרמטרים החשובים לנו בפרויקט תכנון ועיצוב משרדי וובפלס:

הפרמטרים שהוכיחו את עצמם שוב, ושכדאי לשלב אותם בכל פרויקט של תכנון עיצוב משרדים לפנכם.
הנהלת וובפלס הבינה שאסור להם לנוח על זרי הדפנה, המאבק שלהם על עובדים מוכשרים (talent) לא מספיק. הם הבינו שישנן דרכים רבות לשמור על עובדים שהם "כישרונות" או "עילויים", אבל צריך להתחיל את זה כבר בשלב תכנון ועיצוב המשרד . אכן מדובר במנוף לשמירה ומשיכה של המוכשרים ביותר לארגון. לכן כשבאנו לתכנן את משרדי וובפלס דבר ראשון הגדרנו את המַעֲרָך של תכנון המשרד.

webpals_017

ההנהלה של וובפלס אימצה את התפיסה של סביבת עבודה פתוחה, גמישה ורב תכליתית. המשרד מתוכנן כך שיש כמו בתפריט, "הצעת הגשה" של ישיבה, לעובדים, מדי יום ובתת מודע. העובדים יכולים לבחור באופן אוטומטי מה יעבוד עבורם באותו יום. עובד מעורב יכול להתענג על הבחירה הזמינה; איפה לשבת, אם לעבוד בחלל הציבורי ובאופן "פומבי" או באופן פרטי. העובד יכול לבחור את מידת הקרבה הפיזית לעמיתיו לעבודה, אפילו ראשי לבחור את סוג הטקסטיל והחומר של שולחן או כיסא עליהם יעבוד, וכל בחירה כזאת מרגישה טוב, מעצימה. תחושה טובה של להיות מטופל כמבוגר מדגישה את תחושת האמון שמגיעה מההנהלה למעלה לעובד למטה.

פרמטר נוסף שהיה חשוב לנו התמקד בתכנון ועיצוב משרד שבו חללים שמעודדים שיתוף ועבודת צוות Collaboration

webpals_011

webpals_010

שיתוף פעולה מקרי מצוין ליצירת רעיונות יצירתיים. בשטחי מעבר ייעודיים, תכננו ועיצבנו חללים מזמינים נוחים ומסוגננים שמאפשרים את אותם רגעי "הפיצוח" ו "ההברקה" ('אוריקה!" ) ורעיונות טובים, שנולדים בכל רגע, בכל מקום במשרד. מנהל שרוצה את באז של האנשים סביבו, יכול לבחור לשבת ליד אזור הקפה, או ה- chill-out . לחלופין, למצוא לעצמו "תא ישיבה" (booth) שקט לשיחה מעניינת 1 על-1 עם חבר לעבודה, לחשוב ביחד על רעיונות יצירתיים. הנקודה היא שאין יום שזהה לקודמו, כך ניתן לאפשר לעובדים בחברה את הבחירה מתי ועם מי הם רוצים לפגוש ולשתף פעולה. שמנו דגש מיוחד על תכנון עיצוב משרד בצֶבַעוניות אפקטיבית:

webpals_014

webpals_015

מחקרים מדעיים הראו לנו כי אפשר לנצל את הצבע למקסם את הפרודוקטיביות ועל האופן שבו כל צבע משפיע על מעורבות העבודה שלנו כבני אדם. עשינו שימוש במספר גוונים במטרה להשיג התוצאות הפרודוקטיביות הבאות:
• בכחול – צבע יציב ומרגיע הידוע אוניברסלית כמאפשר פריון וכמסייע בריכוז
• ירוק – הדומה לטבע, מאפשר יעילות וטוב לאלו שעובדים שעות ארוכות
• לבן – למרות שנראה כמו צבע נקי, יכול גם להיראות סטרילי, קליני ומבודד ולכן מומלץ לעשות בו שימוש מינימלי
• צהוב – הוא טרי, אנרגטי, מגרה יצירתיות ומקדם אופטימיות
• ורוד נועז (פוקסיה)  וגווני אדום – מעוררי, תשוקה, רגש ונראה כצבע פעיל שמגביר את קצב הלב ואת זרימת הדם

פרמטר נוסף ששמנו עליו את הדגש היה תכנון עיצוב משרד שישדר חדשנות – Innovation

webpals_009

כיום יש מגוון פרטי רהוט יצירתי ואינסופי לסביבות עבודה. מגוון צורות ישיבה, בגבהים שונים, למפגש בסביבות העבודה שמרוהטות בתפיסות עיצוביות חדשניות כגון מדרגות ישיבה, "כיסאות שקט", בעלי דפנות וגב גבוה שמאפשרים להתרכז, ספות גומחה כדי להתאים את סגנון השיחה ולהפוך אותה לאינטימית יותר, לעומת ישיבה אחד מול השני, משני עבריו של שולחן הכתיבה שחוצץ . מחיצות מלוחות קיר המאפשרים אינטראקציה אך גם יודעות לייצר פרטיות, שולחנות ישיבה/עמידה שמאפשרים רווחה פיזית, תאים אקוסטיים נעימים ומרחבים פרטיים ומבודדים שמעוצבים כמערות גומחות ובתי עץ. סביבת העבודה, המשרד המעוצב צריך לעורר את העובדים, ולדרבן אותם, והם מצדם יחזירו בכך שיממשו את הפוטנציאל שגלום בהם.

ונושא אחרון שיושם בחללי המשרד הוא התכנון של משרד שמעוצב באווירה ביתית

webpals_005

ידוע שלעתים קרובות אנו מבלים יותר זמן בעבודה מאשר בבית עם יקירינו. הצלחת להפוך את המשרד לשלוחה של הבית ואתה בחצי הדרך ליצירת כוח עבודה מגויס ומעורב (Engaged). עולה ש 47% מהאנשים מחפשים מקום עבודה חדש באופן פעיל, יציינו שזה בעיקר בגלל התרבות האירגונית, ולכן תרבות חברה טובה, מהנה, עם התחשבות ואכפתיות היא הצעד הראשון לגרום לאנשים להרגיש בנוח בסביבת העבודה.

אין ספק ששימור עובדים יכול לקבל פוש רציני בעזרת עיצוב המשרד. 90% מהמנהלים מציינים ששמירה על עובדים חדשים בארגון שלהם היא בעיה אמתית. לא פלא ש HR שמשאבי אנוש, עשויים למצוא את עצמם עם קביים בגיוס. למעשה, נמצא כי פרסום של אותה משרה שהביא ל- 156 קורות חיים לפני שנתיים, מביא כיום מעל 8,000 פניות. אם אתם רוצים עובדים בריאים, ערניים ומעורבים, אז המעסיקים צריכים להשקיע בגישה הוליסטית כדי להישאר המובילים ואפילו המנצחים במלחמה על הכישרונות והעילויים בתעשייה.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s