ביזנס ופלז'ר: כשחברים מקימים ביחד עסק

האם הייתם מסכנים את היחסים עם החבר הכי טוב או עם בן משפחה ומקימים עסק משותף? כמה זוגות של חברים שהפכו את האהבה לעיצוב לעסק משותף מספרים איך עושים את זה

האוניברסיטה של החיים

נשים בפגישה עסקית בבית קפה (צילום: שאטרסטוק)

מי? טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב.

מה? T+R, סטודיו לעיצוב פנים שמתמחה בעיצוב חללי עבודה.
מחברות לעסק,  טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב

מחברות לעסק 01, טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב
טלי רוזנשטיין (מימין) ורקפת גולדפרב (משמאל) | צילום: תמי אשל
מחברות לעסק 01, מעצבות פנים שמתמחות בעיצוב סביבות עבודה

איך הכל התחיל? הן הכירו כסטודנטיות באוניברסיטת תל אביב ובסיום התואר שתיהן עבדו כשכירות – גולדפרב עבדה בחברות הייטק כמנהלת משאבי האנוש ורוזנשטיין התחילה את דרכה המקצועית כאחראית על העיצוב הסביבתי והתדמיתי בחברת קוקה -קולה ומשם המשיכה לעבודה בחברות ישראליות ובינלאומיות נוספות. לאחר לידת בנה השני החליטה רוזנשטיין להקים סטודיו עצמאי לתכנון ועיצוב של חללים פרטיים ועסקיים. כשהעסק התחיל לגדול, לפני כ-12 שנה, הצטרפה אליה גולדפרב, שבינתיים למדה להכיר את תחום ההייטק, התהליכים הארגוניים ועיצוב סביבות עבודה לעומק. כמו שאומרים, כל השאר היסטוריה.
קק6
חלוקת תפקידים: "שתינו מנהלות את הסטודיו ביחד, תוך שיתוף והתייעצות. אנחנו פותחות כל יום בפגישה יומית עם קפה של בוקר, שמאפשרת לנו להסתנכרן על הסטטוס של כל פרויקט. אנחנו נוטות לחלק אחריות על משימות בצורה אינטואיטיבית, לפי מה שמרגיש לנו נכון באותו רגע. אין לנו תחומי אחריות מוגדרים ונפרדים לחלוטין וההחלטות נלקחות בשיתוף. מי עושה מה? זה כבר תלוי בזמן, בחיבור ללקוח ולמשימה, באפשרויות האישיות ואין משהו שרק אחת יכולה והשנייה לא. את הכל שתינו עושות בשמחה, משלב התכנון והתוכניות ועד בחירת חומרי הגמר ודקורציה. נעים לנו לקבל את ההחלטות ביחד, בלי הובלה חד צדדית. השיטה שעובדת לנו בסטודיו היא שאנחנו עושות כל פרויקט ביחד – מתכננות ביחד, יושבות על התוכניות יחד. בזמנים מאוד לחוצים נפצל את הפרויקטים כך שכל אחת תעבוד על פרויקט נפרד, אבל מול הלקוח אנחנו תמיד מופיעות ביחד, מעודכנות בכל פרט ופרט".
2כניסה
השילוב בין החברות לעסקים: "אנחנו כבר בעצם כמעט משפחה. אנחנו חוגגות יום הולדת בהפרש של מספר ימים זו מזו ותמיד חוגגות ביחד. אנחנו מדברות על הכל, שום דבר לא מטואטא מתחת לשטיח. ברור שיכול לקרות פה ושם שיהיה מתח כלשהו, אבל מיד נפתח את הנושא ונשחרר אותו. לגבי אי הסכמה בנושאים מקצועיים, אין לנו אגו. נקודה. התחושה היא של רצון לשתף פעולה ולעשות כל מה שצריך לטובת הפרויקט והסטודיו. החשיבה שלנו מאוד דומה ויש לנו הרבה כבוד הדדי אחת לשנייה ורצון להצליח ביחד".

כתיבת תגובה