הרחבת הקמפוס של בית הספר רופר בבירמינגהם, מישיגן, נתנה הזדמנות ליצור חללים חדשים לאינטראקציה ושיתוף פעולה עבור תלמידי ביה"ס התיכון. משובר בבניין בית הספר לחטיבת ביניים: ז 'עד י"ב שתוכננו בו פינות וחללים א-פורמליים, כדי לייצר אינטראקציות בין-כיתות ובין-התחומים.
בנוסף המטרה היתה לייצר חלל פתוח וגדול מספיק לכל קהילת התלמידים. התכנון החדש כולל חצר מרכזית לאיזור אוכל ושתייה שבה חללים גמישים למפגשים קבוצתיים, סביבות עבודה פרטיות, ושילוב אמצעים תומכים של טכנולוגיה חדשה מתפתחת. התכנון החדש מסייע לתלמידים לעבור מתרמילי הלמידה הקטנים, הנעימים, של בית הספר היסודי התחתון לארגון הכיתות הגדול והפורמלי יותר של בית הספר התיכון.
מרחבי האוכל ושיתוף הפעולה הגדולים יותר של התלמידים משמשים את הלב הפיגורטיבי של המבנה והקמפוס העליון של בית הספר. חללים אלו משמשים במהלך היום כמרחב רב-תכליתי לאיסוף, מפגש, ומרכז פעילויות אקדמיות וחברתיות. הקומה השלישית היא קומת הביניים עם ספריית בקומה השנייה שמציעה אווירה מתוחכמת וממוקדת יותר. כאן התלמידים יכולים לעבוד בקבוצות קטנות, להיפגש אחד על אחד עם מורים, או לקרוא במקום שקט ושטוף שמש.